Az előrejelzések szerint a diszkont kiskereskedők vonzónak találják a közép- és kelet-európai piacot, mert a vásárlók az általuk kínált ár-érték arányos megközelítést részesítik előnyben - derül ki a Colliers új jelentéséből.
A nemzetközi ingatlan-tanácsadó és szolgáltató cég az MTI-hez eljuttatott összefoglalaójában felhívta a figyelmet: a kisebb bevásárlóközpontok és a kiskereskedelmi parkok jelentősége tovább nőtt. Az élelmiszer- és nem élelmiszer jellegű diszkont kiskereskedők gyakran meghatározó szerepet játszanak a kiskereskedelmi parkokban.
A kisebb kiskereskedelmi parkok a mindennapi vásárlókra összpontosítanak, akik rendszeresen látogatják ezeket, ezért az ilyen komplexumok többségében jellemzően a diszkontáruházak a főbérlők. Ez a tendencia mind a nagyvárosok kiskereskedelmi parkjaira, mind a kisebb városokban lévő létesítményekre is vonatkozik. Ugyanakkor a hagyományos bevásárlóközpontokon belüli üzlethelyiségek iránti növekvő érdeklődés is megfigyelhető - jelezte a Colliers.
Orbánék a Zemplénben az olcsóbb élelmiszerláncokat is ellehetetlenítik
Orbánnak és Hörcsik Richárdnak az már magas, hogy a zempléniek nem jókedvükből választják a 169 forintos Penny tésztát a 299 forintos Coop-os helyett. Azt akarják, hogy csakazértis a drágát vegyük!
Kinyírnák Orbánék az olcsó vásárlást
A Lidl, Aldi, Tesco csomagolhat? Elüldözné a Fidesz az áruházláncokat Magyarországról.
A tájékoztatás szerint a közép- és kelet-európai 16 országban több mint 30 élelmiszer-diszkontlánc működik, az élelmiszerdiszkontok és a szupermarketek közötti különbség azonban egyre inkább elmosódik.
Az üzletek számát tekintve a közép- és kelet-európai piacon a vezető kiskereskedő a portugál Jeronimo Martins tulajdonában lévő Biedronka, amely több mint 3100 üzlettel rendelkezik Lengyelországban. A második a német Schwarz csoport tulajdonában lévő Lidl, több mint 2000 üzlettel. Ukrajna legnagyobb élelmiszer-diszkontlánca, az ATB a harmadik helyen áll.
A Lidl és a Kaufland mellett a közép- és kelet-európai régióban aktív német láncok közé tartozik az Aldi, amely Lengyelországban Aldi Nord, Magyarországon pedig Aldi Süd néven van jelen, valamint a Penny, amelynek a Cseh Köztársaságban, Magyarországon és Romániában vannak üzletei.
A Colliers jelentése szerint 2020 eleje és 2021 első félévének vége között több mint 1350 élelmiszerdiszkont üzlet nyílt a közép- és kelet-európai régióban.
A régióban több mint 45 nem élelmiszeripari diszkontlánc működik. Az üzletek számát tekintve a legnagyobb a Pepco, amelyet a KiK, az Avrora és az Ostrov Chistoty követ.
A Pepco csaknem 2500 üzlettel 11 országban van jelen, és a Pepco csoport a tulajdonosa a Dealz márkának is közel 100 üzlettel Lengyelországban. A második legnagyobb lánc Közép- és Kelet-Európában a KiK, amely csaknem 1000 üzlettel rendelkezik 8 országban. Ezek, valamint a holland Action márka és a német TEDi márka úgy döntöttek, hogy kiskereskedelmi parkokban megnyitott üzleteken keresztül lépnek be a közép- és kelet-európai piacokra, gyors növekedésük során azonban ezek a láncok a hagyományos bevásárlóközpontokban is keresik a lehetőségeket.
MTI