Akár 120 centiméterrel is keskenyebb lett az úttest egyes utcákban, miután a csatornázást követően újraaszfaltoztak. Kivétel volt a helyi Fidesz frakcióvezetőjének körzete. A felújítás kivitelezői között volt Mészáros Lőrinc egyik cége is.
A kerületben régóta várt csatornázási munkák után mindenképpen szükség volt újraaszfaltozásra is. A 2013-ban csatornázást végző cég ugyanis csak ott újította fel az utakat, ahol ők konkrétan ástak. Márpedig ez azt eredményezte, hogy lényegében kátyútenger keletkezett sok helyen.
Ez a munka azt eredményezte, hogy a kétirányú utcákban sok helyen két autó már el sem fért egymás mellett. Az aszfaltból hiányzó részeket mindkét oldalon felszórták murvával, ám a gyors kopás miatt 10-12 centiméteres szintkülönbség is kialakult. Sok helyen ráadásul úgy fejezték be a munkát, hogy a csatornafedők is kiálltak az útburkolatból.
A cikkben azt is kifejtették, hogy a közutak tervezését meghatározó szabvány értelmében még egy alárendelt belterületi mellékutca sem lehet keskenyebb két forgalmi sáv esetén 4,25 méternél. A kerületben ehhez képest immáron több olyan – korábban megfelelő szélességű – utca is lett, ahol 3,3-3,7 méteres aszfaltcsík készült, amelynek két oldalán legfeljebb porladó murvazúzalék vagy éppen félméteres szikkasztóárok van.
A Népszabadság megjegyezte, hogy akadt azért olyan utca, amely még szélesebb is lett. A kerületi Fidesz-frakció vezetőjének körzetében tényleg példaértékű módon állították helyre az utat.
Egymásra mutogattak
A kerületben kialakult helyzetről még az RTL Klub is beszámolt, a képeken egyértelműen látszott, mi történik akkor, amikor két autó megpróbál egymás mellett valahogy elférni a leszűkített utcákon. Megpróbáltak utánajárni, hogy ki lehet a hibás, de a hivatalok egymásra mutogattak.
A Fővárosi Önkormányzat azt közölte, hogy „az aszfaltozás paramétereinek mérnökszakmai meghatározását a kerület biztosította”, vagyis a kerület szabta meg, hogyan aszfaltozzanak. Éppen ezért nem is látnak okot semmiféle számonkérésre. A XVIII. kerület ugyanakkor már azt válaszolta a csatornának, hogy a nyomvonalas helyreállítást meghaladó útfelújítások a Fővárosi Önkormányzat hatáskörébe tartoznak. Ők azért még hozzátették, hogy fontos és komoly eredménynek tekintik, hogy önkormányzatuk „szakértő gondossággal működhetett közre a tervezéstől kezdve a pénzeszközök átadásáig”.
Az egyik kivitelező Mészáros Lőrinc cége volt
A kivitelezők egyike Mészáros Lőrinc cége, a Mészáros és Mészáros Kft. volt a CDM konzorcium tagjaként. Orbán Viktor jó barátjának érdekeltsége csak annyit reagált a kialakult problémákat firtató kérdésre, hogy a megrendelő tervei alapján történt a kivitelezés, a munkát pedig az önkormányzat képviselője is ellenőrizte.
A Sade-Penta mellett így nyert el a pestszentimrei csatornázást 6,35 milliárd forintért végző CDM konzorcium újabb 250 millió forintos megbízást.