Az akadálymentes Határ úti metróállomás, aluljáró mielőbbi kialakításáról és az 50 villamos vonalának további korszerűsítéséről is döntöttek.
Az előterjesztésből kiderül az is, hogy a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa korábbi döntése alapján ugyan a kormánynak részt kellene vállalnia a finanszírozásban, ám nem vesz tudomást korábbi ígéretéről és egy fillért sem ad a hiányzó akadálymentesítésre, így a főváros kénytelen önerőből nekilátni a munkálatoknak.
Ugyancsak hiába várnak kormányzati segítségre a fővárosiak, hogy mielőbb alacsonypadlós CAF-villamosok közlekedhessenek az 50-es villamos teljes vonalán is.
Mivel az új villamosok számára erősebb áramellátásra, jobb pályára és magasabb peronokra van szükség, ezeket a több milliárdos fejlesztéseket a főváros jelenlegi költségvetési helyzetében nem tudja előteremteni. Ezért is csupán néhány megállóhely korszerűsítése történt meg az elmúlt időszakban Kispesten (3) és a XVIII. kerületben.
A döntéssel a BKV állagtartó beruházási keretének terhére tudják a teljes felújítás legfontosabb elemeit elvégezni, amelyek viszont feltétlenül szükségesek ahhoz, hogy elindulhassanak majd a villamosok. A beruházások elkészültével az 50-es vonalán is közlekedhetnek a légkondicionált és alacsonypadlós villamosok.