Orbánék kilométerenként 4,7 milliárd forintért hosszabbítanák meg az M6-os autópályát. Azt állítják ez volt a legkedvezőbb ajánlat.
Orbánék új magaslatokba emelnék a pénzszórást
Orbánék annak idején már az M6-os sztráda létrejöttéért is kritizálták az MSZP-SZDSZ kormányt. Erre ők most déli irányban meghosszabbítanák az eddig is rengetegbe kerülő autópályát.
A NER-lovagok sem építenek ilyen drágán mostanában
A G7 szerint négy ajánlat érkezett: Strabag és Duna Aszfalt – 90,5 milliárd forint, Swietelsky Kft. – 91,7 milliárd forint, EuroAszfalt Kft. – 94,0 milliárd forint és a Dömper Kft. – 94,5 milliárd forint. Ebben az is érdekes, hogy Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium államtitkára nemrég azt nyilatkozta a Strabag-ot örökre ki kellene zárni a magyarországi közbeszerzésekről, mert hanyagul járt el az M0-s déli szektorának hídfelújításakor.
Milyen településeket érint majd?
- Babarc,
- Bóly,
- Ivándárda,
- Lippó,
- Nagynyárád,
- Szajk,
- Töttös,
- Villány
Folyamatosan emelkedett az ár
A 24.hu úgy tudja az előkészítésre a NIF Zrt. 2017-ben kötött uniós támogatási szerződést, 4,7 milliárd forintos keretösszeggel. Ez később 6 milliárdra emelkedett. 2016-ban egy éven belüli kivitelezést ígértek, 48,7 milliárd forintból. 2019-ben a Fidesz-közeli Magyar Nemzet még arról írt, hogy 72 milliárdból fog megépülni a szakasz, és 2020-ban kezdődik a kivitelezés. Várhatóan 2024-re készül el.
Mitől értelmetlen?
Alig használja valaki. Az M6-os mohácsi végpontját és a horvát határt jelenleg összekötő 56-os úton szinte észrevehetetlenül alacsony a forgalom - írja a lap. Vannak olyan első- és másodrendű utak, ahol több a forgalom, mint itt. Ez a 20 km-es szakasz még csak a Horvátországba való eljutás idejét sem fogja jelentősen csökkenteni.