Az elmúlt időben egyre több az ellentmondásos információ az M9-es autópálya, és a mohácsi híd kapcsán. Vajon elkészül valaha?
Az M9-es autópálya kampányfogás, mint valódi szakmai egyeztetés tárgya
Orbánék áttervezték az keleti és nyugati régiót összekapcsoló M9-es sztrádát és ezzel több térségnek komoly problémát okoznak, köztük Baranyának is.
De egyre több a kérdőjel.
Potocskáné Kőrösi Anita és Schwarcz-Kiefer Patrik kérdéseikkel az Innovációs és Technológiai Minisztériumhoz fordultak, mivel a változtatás több térségnek is komoly lecsúszást, nehézséget jelentene.
A Hegyhát és egész Észak-Baranya számára rendkívül fontos lenne, hogy az autópálya az M9 Térségi Fejlesztési Tanács weboldalán és Baranya megye Területrendezési Tervében szereplő eredeti terveknek megfelelően épüljön meg - írják levelükben a Jobbik képviselői.
Az M9 végleges nyomvonala felülvizsgálatra kerül, az autópálya Mágocs-Tófű közé tervezett szakaszának jövője is megkérdőjeleződhet. Minden fórumon ki kell állni az eredeti nyomvonal mellett, az ugyanis egy valódi kitörési pont a hegyháti régió és Észak-Baranya számára - írja Schwarcz-Kiefer Patrik.
A Jobbik politikusai arra hívják fel a figyelmet, hogy a mohácsi híddal kapcsolatban két dolog biztos jelenleg. Az egyik, hogy nem az M9 hídja lesz, Palkovics László tehát nem mondott igazat a mohácsi kampányban. A másik, hogy továbbra is tervezik. Mondjuk a tervezést az elmúlt évtizedekben már tökéletesre csiszolták, itt lenne ideje már megépíteni.
Schanda Tamás válaszában kliséket sorol például, hogy folyamatosan fejlesztik a magyar közúthálózatot, a gazdaság és a versenyképesség fejlesztésének érdekében. 2022-re tervezik az M9-es meghosszabbítását, valamint a mohácsi Duna-híd előkészítését.
Korábban a mohácsi híddal kampányolt már Hargitai János is, a térség fideszes országgyűlési képviselője, és Pávkovics Gábor is, Mohács polgármestere.
A tervek szerint 784 méter hosszú kosárfüles ív híd lesz kétszer egy sávval (későbbiekben kétszer két sávra bővítés lehetőségével), valamint kerékpáros és gyalogos útfelülettel. Az M6-os autópályától egészen a busó szobrok által ékesített körforgalomig kétszer két sávon közelítő majd meg Mohács - írta korábban Pávkovics Gábor. Aki arról is nagy örömmel számolt be, hogy a kormány kiemelt projektként kezeli a mohácsi Duna hidat.
Vajon 2022-ben is a mohácsi híddal akar kampányolni a Fidesz Baranyában?
Nyitófotó:pavkovicsgabor.hu
Máris megszűnik az ebadó Mohácson
Szinte senki nem jelentette be Mohácson, hogy kutyát tart, ezért Pávkovics Gábor megszüntette.
Biztos, hogy elmarad idén a mohácsi Busójárás
Sajnos idén a Busójárással összefüggésben semmilyen program nem lesz városunkban. Mégis vannak irodák, akik toboroznak rá vendégeket. Felháborító!
5 dolog, amivel 2020-ban Orbánék megkeserítették az életünket Mohácson
Nem volt egyszerű 5 dologra szűkíteni a vámpírkormány 2020-ban ellenünk elkövetett bűneinek listáját.
7 milliárdnál is többe kerül majd a mohácsi kikötő
Szinte felfoghatatlan összegbe fog kerülni a mohácsi kikötő. Orbánék még 2,8 milliárdot öntenek bele.