A vasútnál fejlesztésekre, nem megszorításra van szükség - jelentette ki a Demokratikus Koalíció (DK) országgyűlési képviselője vasárnapi online sajtótájékoztatóján.
Barkóczi Balázs hangsúlyozta: a nyár a vasútról, pontosabban annak "nem működéséről" szólt: folyamatosak voltak a késések, síntörések, kisiklások, a túlzsúfolt pótlóbuszok. Mindenki számára nyilvánvaló, hogy az oktatáshoz és az egészségügyhöz hasonlóan a vasúti közszolgáltatás sem működik - tette hozzá.
Az Orbán-kormány cserben hagyta a dolgozó magyarok millióit, Lázár János építési és közlekedési miniszter pedig nem csupán a felelősséget nem vállalta, de a DK több száz szakértő bevonásával kidolgozott tömegközlekedési koncepciójáról szóló levelére sem válaszolt - mondta.
Miközben az állami vasúttársaság leányvállalata több száz milliárd forintot fizet ki kormányközeli cégeknek, a pénteki hírek szerint a kormány az Európai Beruházási Bankhoz fordul, hogy működtetni és fejleszteni tudja a vasutat - közölte, megjegyezve, a jegyvizsgálók arról panaszkodnak: fizetésük nincs arányban a munkaterheléssel. Véleménye szerint feltehetően ez volt az oka annak a döntésnek, mely szerint október 14-ig 700-nál több elővárosi vonalon szűntetik meg a jegyvizsgálók jelenlétét, akiknek feladatkörébe a szerelvények működésének, műszaki állapotának ellenőrzése is beletartozik.
A kormány és a szaktárca ezt modernizációnak hívja, de valójában nem egyéb, mint megszorítás - közölte Barkóczi Balázs. Felháborítónak és elfogadhatatlannak nevezte, hogy ez történik ma Magyarországon az elővárosi vasúti közlekedés fejlesztése, az állomások és megállók akadálymentesítése, az elavult felüljárók rendbetétele helyett.
A Demokratikus Koalíció álláspontja ezzel szemben egyértelmű: elvonás helyett fejleszteni kell a vasutat, ahogy az Európa-szerte működik - mondta a DK-s politikus, hozzátéve, nem az Európai Beruházási Bank hiteleiből, hanem "a Fidesz és Orbán luxusjachtokkal és magánrepülőgépekkel nyaralni járó strómanjainak, oligarcháinak" juttatott pénz csökkentésével.
Több pénzt kell átcsoportosítani a vasúti dolgozók, köztük a jegyvizsgálók bérrendezésére, a területért felelős miniszterként pedig Lázár Jánosnak azonnali hatállyal le kell mondania - jelentette ki Barkóczi Balázs.